You Look Like Rain [Theme Song Challenge]

by Kevin Lawver
originally published at 05:17AM on Friday, October 10, 2008

Your mind and your experience call to me. You have lived and your intelligence is sexy.

There she is, across the room talking to her friend, you know, the one that thinks I’m a jerk because I spilled a soda on her that one time. But… her. She’s gorgeous and smart, big blue eyes and that smile. What do I do?

I want to know what you’ve got to say

She’d never go out with me. She’s too good to be true. Oh crap, she caught me staring. She smiled, and now she’s walking over here (i think i just peed a little)! What do I say? What’s the coolest thing I could say right now? Think, damn you, think!

I can tell you taste like the sky cause you look like rain.”

“What?”

“I’m sorry I smell, I think I’ve gone insane?”

“Oh, Ben, you’re funny. That’s why I like you.”

“You, you do?”

“I do. I just wanted to say hi. I’ll see you monday in Trig?”

“Uh, yeah, definitely. Good, good luck on the test!”

I did it… I talked to her… she likes me? Likes me? I’m funny!

Yea you look like rain

Sequels

Comments

  • from Kevin Lawver:

    You Look Like Rain by Morphine is maybe the sexiest song ever. I have to admit that whenever I was trying to be especially charming way back when I was single, this is the song that would be running through my head. Yes, I was a sad sad single boy. Thankfully, my wife thinks I’m funny.

  • from Blossom Ruoquen:

    HA! this is hilarious! Good job, man. you incorporated that song nicely and the bit of dialogue was…. amazing. that’s the word.

  • from Blossom Ruoquen:

    HA! this is hilarious! Good job, man. you incorporated that song nicely and the bit of dialogue was…. amazing. that’s the word.

  • from Blossom Ruoquen:

    oops, hate when that happens. Double-post. Grr, darn you, you techno malfunction!

  • from THX 0477:

    Favorite line—”I think I peed a little.” Maybe I should have had a cooler song in my head for trying to woo girls. That ‘Manamana’ song from the Muppets didn’t do me a lick of good. Thankfully, my wife thinks I’m funny too.

  • from Blusparrow:

    lol, I think I peed a little. HAHAHA ! Awesome Kevin that was really cool.
    LoA

  • from Mistress Elsha Hawk:

    those are some great jumbled lines! I’m impressed, hee hee hee. it made me giggle.

  • from Music-Hearted:

    Haha, this is so great. Love the lyrics and the thoughts… “I think I should peed a little”. Great job, thanks for entering!
    LoA

  • from .:band baby:.:

    haha. awe! that’s cute. =) i’ma have to go look up that song now tho… sounds kinda good…

  • from Jenunique:

    Very funny! The song is great too. Makes me think of Ivan Neville’s Why Can’t I Fall in Love.
    .
    I’ve always thought a person needs a great song to set up a moment; any moment. This one is great!